.

soal cinta adalah soal hati ia juga soal jodoh . manusia mampu merancang tapi Tuhan yang menentukan jodoh kita

Wednesday

14 Oktober 2015

Assalamualaikum!
Syukur ,alhamdulilah dapat juga upload blog setelah sekian lama xbuat apaII . Al-maklum da ramai anak dan tanggungjawap pun banyak .

Alhamdulilah , sudah 3 tahun berumahtangga bersama suami tercinta  & Iman akhirat serta anakII syurga . Dalam masa 3 tahun perkahwinan , pelbagai cobaan dan dugaan yang kami 1 family harungi bersama , alhamdulilah ALLAH SWT memudahkan perjalanan kehidupan dan perancangannya adalah yang terbaik

Mula-mula nak melayari Bahtera memang banyak cobaan , SERIOUS! , bukan mainan tahu! . tambah-tambah jika kita kahwin dengan tentera, Tak kira la Tentera Darat , Tentera Laut , Tentera Udara , dan lain-lain badan uniform.

First sekali MENTAL & FIZIKAl , kla xde set mental & fizikal memang pakar weyh! , sebab dorang ( para suami ) akan tinggalkan kita untuk bertugas di luar or dalam negara serta berhari-hari oke! Memang sukar nak faham kerja dorang , setiap masa dan tenaga dorang perlu berkhimat demi negara tercinta , Bukan dorang ( para suami) xsayang tapi tanggungjawap terhadap tugas .

Tahun ni last suami aku dok DARAT ( OFFICE), next years maybe pindah lagi ke KUANTAN , LUMUT atau SABAH ( Kota Kinabalu ), aku dan suami pun xtahu dorang nak campak dekat mana , yang penting biar la dekat kampung suami aku , senang nak balik kla suami aku belayar . Hah !?!! korang jangan gelak pulak , bukan sehari 2 dorang belayar , tapi bebulan-bulan oke! tue kla dekat luar negara , kla dalam negera kita sendiri ,  berminggu-minggu kowt .

Seronok benarnya kla kena tinggal sebab tugas , yela KASIH SAYANG + KERINDUAAN makin bertambah-tambah taw! , hahaha!!! bukan mainan taw! tapi kenyataan , Kalau korang tak percaya , pergi tanya kawan-kawan korang yang hati kental dan sabar , macam mana reasi dorang bila nampak suami  turun dari KAPAL , Confd menangis n pelok suami . HAH! tue yang KERINDUAAN berbantal-bantal oke!

Da habis kowt aku membebel dekat blog aku ni (:

skrunk ni aku nak rehat  , jap lagi aku nak ambil adik ipar aku yang bekerja dekat HOTEL.